søndag 11. mars 2012

Medlemsmøte 15 mars

Førstkommende torsdag 15 mars er det møte igjen - og vi gleder oss til besøk av LappeLise fra Porsgrunn som tar på seg quilting av tepper. Mange flotte tepper blir quiltet hos henne.
De som ikke vet hvem hun er kan besøke bloggen hennes her:

LappeLiseS Quiltestue

Ellers blir det som vanlig
  • Vis og fortell
  • Kaker og kaffe (kakebakere fra Lund til og med Muggerud )
  • Lotteri med flotte gevinster
Vi ønsker alle hjertelig velkommen

Sommertur 16 juni (ny dato)

Vi har flyttet vår tradisjonelle sommertur til

lørdag 16.juni

Reserver dagen - vi kommer tilbake med mer informasjon ...

mandag 27. februar 2012

På årsmøtet ble følgende nye styre valgt for perioden
2012 /2013




Leder:              Elin Helmersen
Nestleder:        Unni Lillesund
Kasserer:         Turid Tandberg
Sekretær:         Anne Hogstad Hansen
Studieleder:     Grethe Nilsen
Styremedlem:  Anne Gro Grøthe
Varamedlem:   Anne Mai Hilsen



Vi ønsker dem lykke til, og benytter samtidig muligheten til å takke avtroppende styre for flott innsats i året som gikk.

Takk til:
Styret 2011/2012:
Karin Sillibakken, leder
Elin Helmersen, nestleder
Gry Marie Lio, sekretær
Eva Brit Landaas, kasserer
Grethe Nilsen, studieleder
Unni Lillesund, styremedlem
Marit Honerud, varemedlem


tirsdag 21. februar 2012

En titt fra februarmøtet

Det ble ganske tett program på Årsmøtet, først med årsmøtesaker med innlagt kaffepause. Etterpå hadde vi trekning av fellesteppe og etterpå det igjen, vis-og-fortell og vanlig loddtrekning.

Vi kommer tilbake med informasjon om nytt styre og nye komiteeer på eget innlegg når protokollen er underskrevet.

Men bilder fra Vis-og-fortell skal vi presentere her. SÅ masse syaktivitet hos medlemmene siden sist. Klikk på bildet under og nyt!







Februarmøte 2012



Her er bildet av fellesteppet, et stort og et mindre. I tillegg hadde vi trekning på to løpere som ble til av resten av blokkene etter teppene.








Vinnerene blir oppringt, men her er navnene:

1. premie: Stort teppe: Alfred Flomark
2. premie: Lite teppe : Inger Johanne Knutsen
3. premie: Løper : Toril Meland
4. premie: Løper : Anne Marie Haug

Vi gratulerer de heldige vinnerne!

tirsdag 7. februar 2012

Velkommen til Årsmøte

Torsdag 16.februar avvikles Årsmøtet i DOQL med vanlige årsmøtesaker. Saksliste er sendt ut til alle betalende medlemmer.

Etter Årsmøtet er det vanlig møte med fast program som Vis-og-fortell. Kaffe, te og kaker mellom.

Kakebakere: Køb... - Live...

Nye medlemmer ønskes også hjertlig velkommen!

onsdag 25. januar 2012

2012 er godt i gang

Januar kom brått etter jul og plutselig var vi på møte igjen. Veldig koselig å treffe igjen alle sammen og vi hadde mye å skravle om, for det var høylydt, munter stemning selv om ikke lokalet var helt fullsatt :)

Vi hadde et bittelite minikurs regissert av Grethe og Gry;

Katedralvindu


Litt bilder på fremgangsmåten:

Detaljert beskrivelse


Ett resultat


Man kan lage bittesmå også til f.eks kort


Eller grytekluter som disse.


Når du har brettet riktig, skal det se slik ut på baksiden.


Noen av medlemmene hadde ikke ligget på latsiden siden forrige møte - Sjekk ut arbeidene i Vis-og-fortell albumet ved å trykke på bildet under
(tips: Hold ctrl-tasten nede mens du trykker på bildet, så åpner albumet seg i en ny arkfane)

2012 - Januarmøte



I februar er det Årsmøte med faste saker, men også vanlig møte etterpå med kaffekos, loddtrekning og Vis-og-fortell. Vel møtt den 16/2 kl. 19:00.

tirsdag 17. januar 2012

Medlemsmøte 19. jan med Minikurs

Dessverre må oppsatt program om Gütermantråd utgå pga. sykdom. Istedet skal vi ha minikurs, Katedralvindu, med Grethe Nilsen.

Her er materiallisten for de som ikke har fått mail:

Til et par grytekluter trenger du:

Stoff A: 2 kvadrater 12,5” x 12,5’’ (ca 32 cm x 32 cm) katedralvindu
Stoff B: 2 kvadrater 3,75” x 3,75” (ca 9,5 cm x 9,5 cm) motivstoffet (motivet må stå på 'høykant)
Stoff C: 4 kvadrater 5” x 5” (ca 13 cm x 13 cm) sidene/trekantene

Vatt, bakstykke og lukkekant.

Vi satser på å sy midten, som er selve katedralvinduet. Stoff C trenger du strengt tatt ikke å ta med, om du ikke vil ta med symaskin for å sy på trekantene rundt katedralvinduet. Montering med bakstykke, vatt og lukkekant må du også beregne og jobbe med hjemme. Vi vil selvfølgelig forklare for de som ønsker det.

Stoff B utgjør midten og er dermed motivstoffet. Du kan enten bruke et ferdig motivstoff eller
applikere/stitche. Midten må være klar til montering på medlemsmøtet.
NB! En av spissene i kvadratet må peke oppover for å få motivet i riktig posisjon

Kakebakere: Johanssd.... - Kva..

Nye og gamle medlemmer ønskes hjertelig velkommen!

Fra blogg til facebook

Det er besluttet at denne bloggen ikke lenger oppdateres, vi forflytter all aktiviteten til facebook. Trykk på bildet under eller linken f...