onsdag 25. januar 2012

2012 er godt i gang

Januar kom brått etter jul og plutselig var vi på møte igjen. Veldig koselig å treffe igjen alle sammen og vi hadde mye å skravle om, for det var høylydt, munter stemning selv om ikke lokalet var helt fullsatt :)

Vi hadde et bittelite minikurs regissert av Grethe og Gry;

Katedralvindu


Litt bilder på fremgangsmåten:

Detaljert beskrivelse


Ett resultat


Man kan lage bittesmå også til f.eks kort


Eller grytekluter som disse.


Når du har brettet riktig, skal det se slik ut på baksiden.


Noen av medlemmene hadde ikke ligget på latsiden siden forrige møte - Sjekk ut arbeidene i Vis-og-fortell albumet ved å trykke på bildet under
(tips: Hold ctrl-tasten nede mens du trykker på bildet, så åpner albumet seg i en ny arkfane)

2012 - Januarmøte



I februar er det Årsmøte med faste saker, men også vanlig møte etterpå med kaffekos, loddtrekning og Vis-og-fortell. Vel møtt den 16/2 kl. 19:00.

tirsdag 17. januar 2012

Medlemsmøte 19. jan med Minikurs

Dessverre må oppsatt program om Gütermantråd utgå pga. sykdom. Istedet skal vi ha minikurs, Katedralvindu, med Grethe Nilsen.

Her er materiallisten for de som ikke har fått mail:

Til et par grytekluter trenger du:

Stoff A: 2 kvadrater 12,5” x 12,5’’ (ca 32 cm x 32 cm) katedralvindu
Stoff B: 2 kvadrater 3,75” x 3,75” (ca 9,5 cm x 9,5 cm) motivstoffet (motivet må stå på 'høykant)
Stoff C: 4 kvadrater 5” x 5” (ca 13 cm x 13 cm) sidene/trekantene

Vatt, bakstykke og lukkekant.

Vi satser på å sy midten, som er selve katedralvinduet. Stoff C trenger du strengt tatt ikke å ta med, om du ikke vil ta med symaskin for å sy på trekantene rundt katedralvinduet. Montering med bakstykke, vatt og lukkekant må du også beregne og jobbe med hjemme. Vi vil selvfølgelig forklare for de som ønsker det.

Stoff B utgjør midten og er dermed motivstoffet. Du kan enten bruke et ferdig motivstoff eller
applikere/stitche. Midten må være klar til montering på medlemsmøtet.
NB! En av spissene i kvadratet må peke oppover for å få motivet i riktig posisjon

Kakebakere: Johanssd.... - Kva..

Nye og gamle medlemmer ønskes hjertelig velkommen!

fredag 9. desember 2011

Julestemning

Det MÅ jo bare bli ordentlig god julestemning når vi blir møtt i døra med Gløgg, pepperkaker og alskens godt og en deilig duft av 'Munker'.



Et par skritt til og en større fristelser møter oss: LILLE STASJONs butikk. Ajajaj - vi lar oss friste! Julestoffer til halv pris, delikate nyheter i sarte farger, blonder, bånd, nye mønster - Det er JUL - vi unner oss da julegaver til oss selv for vi vet hva vi ønsker oss!



Når gløggen var svelget unna hadde Lille Stasjon litt opplegg for oss: Først fremvising av tepper som det finnes mønster på i butikken deres i Lierbyen. Etterpå var det minikurs, eller kanskje vi skal si bakekurs?



'Muffinsbaking' av ull, spennende og jammen ble vi engasjerte der vi rullet sammen ull til fristende delikatesser. Noen fikk 'kremtopp', andre 'melispynt' og noen fikk et 'bær'.



(Mønsteret på disse er utarbeidet av Betz White)

En liten lysbildefremvisning fra kvelden vår:




Vis og fortell er alltid et høydepunkt som både frister og gir inspirasjon, denne kvelden var heller intet unntak; Mye variert og flott!

Vis-og-fortell Julemøte 2011


Da gjenstår det bare å ønske alle dere Quiltedamer en riktig GOD JUL og ønske velkommen tilbake igjen til et nytt quilteår i 2012. Følg oss på nettsidene dersom du ikke har anledning til å være med på møtene våre.

Neste halvårs møteplan finner du i sidemenyen til venstre, håper vi ses!


Kobling

torsdag 1. desember 2011

Julemøte 8 desember

Vi ønsker hjertelig velkommen til julemøte torsdag kl 19.00

Julemøtet blir i god tradisjon med besøk av Lille Stasjon. En liten juleaktivitet blir det, så ta med håndsømutstyr og saks.

I tillegg blir det de faste postene



  • Vis og fortell


  • Loddtrekning


  • Julegløgg og kaker (Kakebakere: Hilsen til og med Johannessen)

Ta en pause i juleforberedelsene og invester i julestemningen sammen med oss

Her et lite glimt fra fjorårets Vis og fortell:








Fra Julemøte 2010 - Vis og fortell

søndag 27. november 2011

Møte med minikurs 17 november

Vi hadde en koselig novemberkveld sammen med Helle Løvenskiold torsdag 17 november. Hun holdt et minikurs for oss; vi kunne lage en nålepute. Helle hadde ferdige kit med pappmaler og stoff, og vi fikk gode instruksjoner av Helle.

Det er alltid moro å ha besøk av Helle; hun inspirerer med sin kunnskap og sitt gode humør.
En topp kveld!

Her er noen glimt fra minikurset:








November Helle Løvenskiold


Og noen bilder fra kveldens vis og fortell












November Vis og Fortell

mandag 14. november 2011

Markedshelgen vår er overstått

Quiltelaget avholdt Markedshelg denne helgen, både lørdag og søndag. Vi fikk mye besøk og god omsetning på varene våre.


Blant annet kom en hel busslast med blide damer fra Skien og Grenland innom.

Kafeen vår kunne by på lekre kaker, snaddergode vafler og deilig kaffe, så også der gikk det unna!


Gevinstene ble delt ut ved loddbordet og mange gikk hjem fornøyde med premien sin.

Vi takker alle våre gjester for at de tittet innom og vi håper vi ses igjen til neste år for vi skal absolutt ha Marked igjen da også!



Her er litt bilder fra salgsbordene våre.

Marked 2011

Inne på utstillingsrommet hang det flotte bidrag til utstillingen som hadde tema "Prøysen"

Utstilling 2011

Klikk på bildet for å se alle.

Hvem som vant Publikumsprisen kommer vi tilbake til etter medlemsmøte på torsdag.

Fra blogg til facebook

Det er besluttet at denne bloggen ikke lenger oppdateres, vi forflytter all aktiviteten til facebook. Trykk på bildet under eller linken f...