fredag 17. august 2012

JUBILEUMSUTSTILLING den 17 og 18 november 2012


Drammen og Omegn Quiltelag inviterer all sine medlemmer til å delta i en jubileumskavalkade, en vandring i skatter fra tidenes morgen.

Finn frem dine skatter fra skap, skuffer, kjeller og loft. UFO kan også være av interesse.
Vi trenger hjelp fra dere alle. Intet arbeid er for stort eller for lite, ingenting er for gammelt eller for nytt.


Hilsen styret.

tirsdag 14. august 2012

AUGUSTMØTE


Sommeren er på hell ... og vi gleder oss til å møtes igjen.  Håper sommeren har gitt alle påfyll, og kanskje en quilt eller to å vise fram på sesongens første møte.

Torsdag 16. august kl. 19.00 

får vi besøk av Lappeliv og hennes butikk

I tillegg er det informasjon om høstens aktiviteter, samt våre faste poster:
Vis og fortell
Kaker og kaffe
Lotteri

Vi ønsker nye og gamle medlemmer og gjester hjertelig velkommen
.
.

fredag 10. august 2012

VELKOMMEN TIL SYVAKE


ARRANGØR: DRAMMEN OG OMEGN QUILTELAG
DATO: LØRDAG 29. SEPTEMBER 2012
TID: KL 10.00 TIL 22.00
STED: ÅSSIDEN ELDRESENTER
PRIS: KR 100,- + EN PAKKE VERDI KR 50,-
PÅMELDING: INNEN 20. SEPTEMBER, FORTRINNSVIS PÅ MØTENE 16. AUGUST OG 20. SEPTEMBER ELLER PÅ MAIL: turid.tandberg@c2i.net eller telefon 996 96 756 (kveldstid)

Påmelding er bindende og blir ikke aktivisert før innbetaling er registrert på konto 2220.57.90342 eller kontant på møtet.

Husk å gi beskjed om du vil bidra på fellesteppet eller ha med ditt eget arbeid.

Syvake har nå blitt en tradisjon og tidligere års deltakere har gitt tilbakemelding om at dette både er et hyggelig og inspirerende arrangement.

Styret ønsker derfor å invitere til årets syvake hvor temaet er:
Fellesteppet: Mors-teppe som vi skal sy til Barneavdelingen ved Drammen Sykehus. Vi vil gjerne ha beskjed om hvor mange som ønsker å bidra med sammensying av fellesteppet på syvaka.

Dersom du heller vil ha med et eget arbeid, enten maskinsøm eller håndsøm er du velkommen til det. Alt utstyr og materiell du trenger, må du ta med selv. Husk også skjøteledning til symaskinen. Strykejern og strykebrett vil bli satt frem slik at det kan benyttes av alle.

Det vil bli servert rundstykker og pålegg til lunsj, pizza samt kaffe/te og kaker i løpet av dagen. Drikke utover kaffe/te må du ta med selv. Gi beskjed om evt. allergier knyttet til maten.
Vi tar noen felles pauser underveis, og i en av dem vil vi leke ”pakkeleken”.


Det er plass til 30 deltakere på syvaken, så førstemann til mølla…..
Velkommen til en sosial, inspirerende og produktiv lørdag!

onsdag 1. august 2012

Invitasjon til Jubileumsmøte


DRAMMEN OG OMEGN QUILTELAG FYLLER  20 ÅR 11. SEPTEMBER 2012.

Dette feires på medlemsmøtet den 20. september 2012


Det vil bli servert marsipankake i tillegg til alle de gode kakene medlemmene har med seg.

Vi ber derfor om påmelding til dette møtet, samt at dere gir beskjed om evt. allergier i forhold til kake.

Påmelding skjer på møtet den 16. august.
De som ikke kommer på møtet 16. august kan melde seg på til :

Elin Helmersen på telefon 415 68 930 (kveldstid) eller på mail elin.helmersen@no.abb.com innen 16. august.

Hilsen Styret

fredag 6. juli 2012

Jubileumsturen 16.06.12, Tønsberg.

Stor oppslutning om vår jubileumstur!
34 glade damer dro avsted fra Drammen i øs-pøs regnvær. I Sande plukket vi opp 4 til, før vi ankom Åsgårdstrand Hotell til deilig frokost. Og da kom solen fram!

Ved ankomst Tønsberg kom sistemann, og da var vi 39!  Anne Hogstad Hansen var hoffotograf, og foreviget turen.
Noen skulle på sight-seeing på Slottsfjellet, mens de fleste hadde meldt seg på minikurs hos Lines Hobby.Etter en demonstrasjon av diverse utstyr, ble det kurs, hvor vi fikk prøve båndbrodering. Morsomt! Deltagerne ble delt inn i grupper, så mens én gruppe hadde kurs handlet de andre. - Og som vi handlet, og fikk tillegg kake og drikke. Tusen takk til Lines Hobby!!

Etter hvert trasket vi avgårde til Quiltefryd, mer handling + kaker og drikke her også. Takk for at de tok imot hele gjengen!

Det begynte å røyne på, vi var både sultne og slitne. Vi stablet oss inn i bussen, og vår koselige sjåfør kjørte oss til Hotel Borge på Nøtterøy. Et idyllisk sted, hvor vi fikk servert 3-retters middag, som smakte aldeles fortreffelig! Og så fikk vi vår egen jubileumssang, forfattet av Turid Tandberg. Jammen har vi kreative damer i foreningen!- Og Anne fotograferte.

Kaffen ble servert ute, og så var det konkurranse. Trådsnellekasting! Alle stilte med skjerpet konkurranseinstinkt, og gikk inn for oppgaven med liv og sjel. - Og Anne fotograterte. Det ble flere heftige og intense ekstraomganger, til slutt ble reultatlisten slik:

Drammensmester i snellekasting: Sissel Eknes
                                          Nr. 2: Inger Halvorsen
                                          Nr. 3: Marit Honerud

Og snellepremiene var gjeve, må vite!
Tid for hjemreise, litt slitne og trøtte, men veldig fornøyde, og alle var enige om at det hadde vært en fin tur........
Og her er bildene fra turen:
Sommertur 2012

VI ØNSKER ALLE EN STRÅLENDE SOMMER
 
  

tirsdag 12. juni 2012

INVITASJON TIL JUBILEUMSTUR 16/6 2012

Vi minner om turen til lørdag: Husk å møte opp i god tid.
Vi gleder oss til tur!



Vi reiser fra Åssiden Eldresenter kl 08.00.

Første stopp blir Åsgårdstrand hotell hvor det blir servert 2 halve rundstykker m/kaffe.

Deretter tar vi plass i bussen og kjører ytre vei til Tønsberg.

Tønsberg er regnet som Norges eldste by. I følge Snorre ble byen grunnlagt i 871, året før Harald Hårfagre samlet riket. Byen feiret sitt 1100 års jubileum i 1971.

I Tønsberg blir det valgfri aktivitet:

Ø  1. Minikurs og demonstrasjon hos Lines Hobby

Ø 2. Besøk på Slottsfjellmuseet med guidet omvisning.


Vi regner også med at det blir tid til å besøke både Quiltefryd og andre hyggelige steder i Tønsberg sentrum.

Det skal nå smake med middag og turen går til Hotel Borge. Hovedgården på Husøy fra 1700-tallet og er gjort om til et hyggelig hotell. Hotellet ligger ved Husøysundet midt i Tønsberg / Nøtterøy-skjærgården og er et er omgitt av en stor parkmessig hage.

Vi får servert 3-retters middag med kaffe. Øvrig drikke betaler vi selv.



Praktiske opplysninger:

Dag                            :Lørdag 16. juni 2012.

Avreise/hjemkomst   :Åssiden Eldresenter kl 08.00.

  Hjemkomst samme sted ca 18.00.

Egenandel                 : kr 350,-

Påmelding                  : På møte 19. april og 24. mai eller til Turid Tandberg på mail turid.tandberg@c2i.net eller telefon 996 96 756 (kveldstid).

Påmeldingsfrist          : 24. mai 2012. Påmelding er bindende og blir ikke aktivisert før innbetaling er registrert på konto 2220.57.90342 eller kontant på møtet. Husk å gi beskjed om hvilken aktivitet du ønsker.

                          
VELKOMMEN TIL HYGGELIG JUBILEUMSTUR!

torsdag 31. mai 2012

Kurshelg til høsten


Drammen og omegn Quiltelag har allerede planlagt kurshelg for medlemmene til høsten, men her er det mulighet også for ikke-medlemmer å melde seg på.  2 spennende kurs og her blir det rift om plassene, for det er begrenset med plass, så førstemann til mølla-prinsippet gjelder!

Vi kan tilby følgende kurs:


Kurs 1. Quilt as you go - 2 dagers kurs

Kursleder:       Solveig Kofstad Christiansen.
Sted:               Åssiden Eldresenter
Dato:               lørdag  10. november kl. 10.00 - 16.00
                       søndag 11. november kl. 10.00 - 14.00
Kursavgift:       medlemmer                kr 500.-
                       ikke medlemmer         kr 800.-


På dette kurset lærer du å sy 2 forskjellige blokker, Hunter`s Star og Storm at Sea.



Disse blir quiltet ferdig med vatt og bakstykke før de blir satt sammen til et teppe. Det kan bygges på flere blokker etter kurset. Dette er en enkel og grei måte å montere både små og store quilter på.


Kompendiet du får på kurset koster kr 50.-.  



Kurs 2. Meshwork fletteteknikk - 3 dagers kurs

Kursleder:       Brita Rundgren
Sted:               Åssiden Eldresenter

Dato:               fredag    9. november kl. 18.00 - 21.00
                       lørdag  10. november kl. 10.00 - 17.00
                      søndag 11. november kl. 10.00 - 16.00

Kursavgift:     medlemmer                 kr    900.-
                     ikke medlemmer         kr 1.500.-


Her lærere du å flette stoffremser som du kan pynte vesker, toalettpunger, bøker etc. med. Det ser kjempeartig ut. Spesialverktøy må kjøpes ca. kr 100.-/120.- (vi bestiller på Lille Stasjon).


Kompendiet koster kr 50.-. 



VIKTIG INFORMASJON VEDR. VÅRE KURS.

Bindende påmelding. Ved avmelding må kursavgiften betales i sin helhet, hvis ikke en annen kan overta plassen (vedtekter 3.7).

Kursavgift innbetales på Quiltelagets konto nr: 2220.57.90342 innen 22. oktober. Dersom kurset du har meldt deg på blir avlyst, tilbakebetales avgiften i sin helhet.

Merk innbetalingen med navn eller ditt medlemsnummer.

Kursdeltakerne holder selv materialer. De inngår ikke i kursprisen med mindre noe annet er avtalt.

Mat og drikke bør tas med selv.


Påmelding og evt. avmelding: Grethe Nilsen telef. 32 82 04 86 eller 91 58 31 34.


Velkommen til kurs!




Fra blogg til facebook

Det er besluttet at denne bloggen ikke lenger oppdateres, vi forflytter all aktiviteten til facebook. Trykk på bildet under eller linken f...