mandag 14. februar 2011
Årsmøte og Medlemsmøte
.
Vi skal også foreta trekning av Fellesteppene
.
Vis-og-fortell, kaffe og kaker.
Kakebakere: Live....- Monsr...
torsdag 3. februar 2011
KURS - Våren 2011
.
Kurs 1. Log cabin.
Kursleder: Lise Simonsen - telefon 32 83 49 80 / 95 23 27 98
Du lærer å sy Log cabin som hurtigteknikk. Så settes blokkene sammen til en flott stjerne som kan brukes til for eksempel duk, teppe etc.
Varighet: 2 kvelder kl. 18.00 - 21.00
Når: Mandag 21.02 og torsdag 24.02
Hvor: Åssiden Eldresenter, underetasjen
Kurspris: kr 500.-

----------------------------------
Kurs 2. Log cabin with a twist.
Kursleder: Siri Hoel - telefon 32 83 38 58 / 91 33 41 61
Her lærer du Log cabin teknikk med en helt ny vri. Siri har sydd et lekkert teppe.
Kurset er for viderekommende.
Varighet: 2 kvelder kl. 18.00 - 21.00
Når: Tirsdag 15.02 og tirsdag 22.02 .
Hvor: Åssiden Eldresenter, underetasjen
Kurspris: kr 500.-

En variant av Skjev Log cabin

Og en annen variant av Skjev log cabin
--------------------------------------
VIKTIG INFORMASJON VEDR. VÅRE KURS.
Bindende påmelding. Ved avmelding mer enn 10 dager før kursstart betales kr 100.- i gebyr. Etter dette må kursavgiften betales i sin helhet hvis ikke en annen kan overta plassen.
Kursavgift innbetales på Quiltelagets konto nr: 2220.57.90342.i god tid før kursstart. Dersom kurset du har meldt deg på blir avlyst, tilbakebetales avgiften i sin helhet.
Merk innbetalingen med enten kursnavn, kursnummer og evt. ditt medlemsnummer.
Kursdeltakerne holder selv materialer. De inngår ikke i kursprisen med mindre noe annet er avtalt.
Mat og drikke bør tas med selv.
Påmelding: Grethe Nilsen telef. 32 82 04 86 eller 91 58 31 34.
Velkommen til kurs!
onsdag 12. januar 2011
2011 - Velkommen til nytt, kreativt år i Quiltelaget
Denne kvelden får vi besøk av Lille Stasjon og vi skal sy en nøkkelring med håndsøm. Medlemmer må derfor ta med eget stoff og håndsømsutstyr.
Vi deler ut mønster, snor og metallringen.
Ellers på programmet er det som vanlig Vis-og-fortell, så ta med alt det flotte du har sydd i juleferien.
Kakebakere : Kronst.... - Lillesu.....
Nye og gamle medlemmer ønskes hjertelig velkommen!
søndag 19. desember 2010
Julemøte 2010
mandag 13. desember 2010
Program 1. halvår 2011
- 20. JANUAR Besøk av Lille Stasjon. Vi syr en nøkkelring. Medlemmer må selv holde stoff, men får utdelt mønster, snor og metallringen. Ta med håndsømsutstyr.
- 17. FEBRUAR Årsmøtet med årsmøtesaker. Salg av stoffer og blader quiltelaget har fått.
- 17. MARS Vi syr ”Tommelfinger-nålpute”. Stoff og tråd blir delt ut. Ta med håndsømutstyr
- 28. APRIL Foredrag ved Tone Storhaug. Hun snakker om sin quilt; ”Kvinnearven
- 19. MAI Besøk av Lines Hobby. Butikk fra Tønsberg
- 4. JUNI Sommertur. Program kommer senere.
Et variert og godt program satt sammen av Styret i år også.
mandag 6. desember 2010
Julemøte med foredrag
Samme kveld får vi også besøk av Ragnhilds Tråd og Design med sin butikk.
Siden det er jul, serverer vi tradisjonen tro Gløgg, Pepperkaker og konfekt i tillegg til kaffe/te og kaker som vanlig.
Velkommen til en inspirerende kveld midt i julestria sammen med syglade damer!
Kakebakere: Johnsr...- Kristia....
tirsdag 30. november 2010
Publikumsprisen 2010
Tradisjonen stemte publikum på hva de syntes var den fineste løperen, og vi hadde 4 vinnere av de 3 plassene.
1. plass til Anne Marie Skiaker Lindseth med hennes vakre hjerteløper:
2. plass til Astrid Muggerud og hennes vakre løper etter mønster fra AnnAKa.
3. plassen ble delt mellom Karin Sillibakken; en lekker juleløper og Kari Andrea S. Ødegaard sin lekre grå løper.
Her ser dere vinnerløperen; klikk på bildet for å se de tre andre.
![]() |
| Vinnere av publikumsprisen 2010 |
Vi takker alle for bidragene til utstillingen; det ble en vakker utstilling i år også takket være deres bidrag.
Fra blogg til facebook
Det er besluttet at denne bloggen ikke lenger oppdateres, vi forflytter all aktiviteten til facebook. Trykk på bildet under eller linken f...
-
Denne gangen hadde vi besøk av herlige Helle Løvenskjold som viste oss masse fine tepper hun hadde sydd siden sist gang. Medlemmen...
-
...og alle damer gledet seg til julemøtet for det ryktet at det skulle være Julekos i år også med gløgg, pepperkaker, sømmelig juleaktivitet...
-
På marsmøtet hadde vi besøk av Daisy Aschehoug, som viste oss sine moderne quilter. I tillegg hadde vi årsmøte og vis og fortell. Birgit o...










