mandag 14. februar 2011

Årsmøte og Medlemsmøte

Torsdag er det klart for Årsmøte igjen, men det er også vanlig møte hvor vi skal ha salg av stoffer og blader som medlemmer har forært Laget.
.
Vi skal også foreta trekning av Fellesteppene

.

Vis-og-fortell, kaffe og kaker.

Kakebakere: Live....- Monsr...

torsdag 3. februar 2011

KURS - Våren 2011

Quiltelaget har satt opp to kurs denne våren; Et for litt nybegynnere og et for viderekommende quiltere.

.

Kurs 1. Log cabin.

Kursleder: Lise Simonsen - telefon 32 83 49 80 / 95 23 27 98

Du lærer å sy Log cabin som hurtigteknikk. Så settes blokkene sammen til en flott stjerne som kan brukes til for eksempel duk, teppe etc.

Varighet: 2 kvelder kl. 18.00 - 21.00

Når: Mandag 21.02 og torsdag 24.02

Hvor: Åssiden Eldresenter, underetasjen

Kurspris: kr 500.-









----------------------------------


Kurs 2. Log cabin with a twist.

Kursleder: Siri Hoel - telefon 32 83 38 58 / 91 33 41 61

Her lærer du Log cabin teknikk med en helt ny vri. Siri har sydd et lekkert teppe.
Kurset er for viderekommende.


Varighet: 2 kvelder kl. 18.00 - 21.00

Når: Tirsdag 15.02 og tirsdag 22.02 .

Hvor: Åssiden Eldresenter, underetasjen


Kurspris: kr 500.-


En variant av Skjev Log cabin



Og en annen variant av Skjev log cabin

--------------------------------------

VIKTIG INFORMASJON VEDR. VÅRE KURS.

Bindende påmelding. Ved avmelding mer enn 10 dager før kursstart betales kr 100.- i gebyr. Etter dette må kursavgiften betales i sin helhet hvis ikke en annen kan overta plassen.

Kursavgift innbetales på Quiltelagets konto nr: 2220.57.90342.i god tid før kursstart. Dersom kurset du har meldt deg på blir avlyst, tilbakebetales avgiften i sin helhet.

Merk innbetalingen med enten kursnavn, kursnummer og evt. ditt medlemsnummer.

Kursdeltakerne holder selv materialer. De inngår ikke i kursprisen med mindre noe annet er avtalt.

Mat og drikke bør tas med selv.

Påmelding: Grethe Nilsen telef. 32 82 04 86 eller 91 58 31 34.

Velkommen til kurs!

onsdag 12. januar 2011

2011 - Velkommen til nytt, kreativt år i Quiltelaget

20. januar er det duket for første møte for året i Quiltelaget. Vi ser frem til mange kreative og koselige møter i året som kommer! Programmet for 1. halvår finner du i venstre marg.


Denne kvelden får vi besøk av Lille Stasjon og vi skal sy en nøkkelring med håndsøm. Medlemmer må derfor ta med eget stoff og håndsømsutstyr.

Vi deler ut mønster, snor og metallringen.

Ellers på programmet er det som vanlig Vis-og-fortell, så ta med alt det flotte du har sydd i juleferien.

Kakebakere : Kronst.... - Lillesu.....


Nye og gamle medlemmer ønskes hjertelig velkommen!

søndag 19. desember 2010

Julemøte 2010


Så var det årets siste møte i Quiltelaget og tradisjonen tro; Med Gløgg, pepperkaker, godis og klementiner i tillegg til de vanlige gode kakene.



Kjøkkenjentene denne kvelden. Astrid stekte 'Munker' til oss, nydelige!

Mange medlemmer og gjester hadde funnet veien denne kvelden: Vi hadde nemlig besøk av Kristin Langebraaten og butikken Randis Tråd og Design.






Veldig mange også utenfor quiltemiljøet kjenner veldig godt til Kristin Langebraatens koselige tegninger og figurer. Hun har gitt ut mange hobbybøker og hun kommer stadig med nye stitcherymønster. En ny bok er forresten under planlegging.







Selv om det er kort tid siden forrige møtet, var det jammen mange som hadde fått produsert MYE siden sist. Klikk på bildet under for å komme til albumet vårt "Vis-og-fortell og bli inspirert selv av alt det flotte som ble vist frem!




Mange flotte gevinster har vi også på møtene våre og denne gangen fikk også alle medlemmer utdelt hvert sitt stitchery-kit; En supersøt mus, ferdig påtegnet på stoff og med brodergarn til.




mandag 13. desember 2010

Program 1. halvår 2011

  • 20. JANUAR Besøk av Lille Stasjon. Vi syr en nøkkelring. Medlemmer må selv holde stoff, men får utdelt mønster, snor og metallringen. Ta med håndsømsutstyr.

  • 17. FEBRUAR Årsmøtet med årsmøtesaker. Salg av stoffer og blader quiltelaget har fått.

  • 17. MARS Vi syr ”Tommelfinger-nålpute”. Stoff og tråd blir delt ut. Ta med håndsømutstyr

  • 28. APRIL Foredrag ved Tone Storhaug. Hun snakker om sin quilt; ”Kvinnearven

  • 19. MAI Besøk av Lines Hobby. Butikk fra Tønsberg

  • 4. JUNI Sommertur. Program kommer senere.

Et variert og godt program satt sammen av Styret i år også.

mandag 6. desember 2010

Julemøte med foredrag

Kristin Langebraaten er kjent for veldig mange både i og utenfor quiltemiljøet og nå kommer hun til oss i Drammen og omegn Quiltelag førstkommende torsdag den 9. des kl. 19:00

Samme kveld får vi også besøk av Ragnhilds Tråd og Design med sin butikk.

Siden det er jul, serverer vi tradisjonen tro Gløgg, Pepperkaker og konfekt i tillegg til kaffe/te og kaker som vanlig.

Velkommen til en inspirerende kveld midt i julestria sammen med syglade damer!


Kakebakere: Johnsr...- Kristia....

tirsdag 30. november 2010

Publikumsprisen 2010

Vi takker alle som bidro med løpere til årets utstilling på Markedshelgen.

Tradisjonen stemte publikum på hva de syntes var den fineste løperen, og vi hadde 4 vinnere av de 3 plassene.



1. plass til Anne Marie Skiaker Lindseth med hennes vakre hjerteløper:

2. plass til Astrid Muggerud og hennes vakre løper etter mønster fra AnnAKa.

3. plassen ble delt mellom Karin Sillibakken; en lekker juleløper og Kari Andrea S. Ødegaard sin lekre grå løper.



Her ser dere vinnerløperen; klikk på bildet for å se de tre andre.

Vinnere av publikumsprisen 2010



Vi takker alle for bidragene til utstillingen; det ble en vakker utstilling i år også takket være deres bidrag.

Fra blogg til facebook

Det er besluttet at denne bloggen ikke lenger oppdateres, vi forflytter all aktiviteten til facebook. Trykk på bildet under eller linken f...